Community Regels

De Kampeer Keus - spelregels

Onze spelregels voor huurders.

Je aanvraag is vriendelijk en eerlijk. Stuur de verhuurder zo vroeg mogelijk een aanvraag met een duidelijke beschrijving van je reisplannen. Schrijf in een vriendelijke toon. En onderweg geldt: liever een keer te veel bellen dan de verhuurder in het ongewisse te laten.
 

Laat de verhuurder niet wachten.

Heb je een passend aanbod van de verhuurder ontvangen? Boek dan meteen, want misschien heeft de verhuurder een andere aanvraag voor jou afgewezen. En er is immers geen reden meer om nog te wachten. Dit is ook het moment om andere bestuurders te noemen en te vermelden. Zorg ervoor dat je de camper op de afgesproken tijdstippen ophaalt en terugbrengt.
 

Wees betrouwbaar. 

Je aanvraag is niet bindend, maar een boeking wel. De verhuurder houdt zijn camper extra voor jou vrij. Alleen in noodgevallen en met toestemming van de verhuurder kun je een boeking annuleren. Daarvoor betaal je meestal een vergoeding. Daarom raden we je aan een annuleringsverzekering af te sluiten. Natuurlijk breng je de camper na de reis weer terug in de staat waarin je hem hebt ontvangen, dus schoon en volgetankt.
 

Behandel de camper alsof hij van jezelf is.

Vergeet niet dat de verhuurder de camper wellicht ook voor zijn eigen vakantie gebruikt. Campers zijn duur, zowel in aanschaf als in onderhoud. En het kost veel tijd om een camper in goede, gebruiksklare staat te houden. Ga daarom voorzichtig om met de gehuurde camper. Zo zorg je ervoor dat de eigenaar de camper graag opnieuw aan je verhuurt.
 

Communiceer open, wees betrouwbaar.

Een camper is als zijn verhuurder, met zijn eigen persoonlijkheid, zijn unieke eigenschappen. Vraag je verhuurder dus meteen als je iets niet begrijpt. En als je een parkeerboete of een snelheidsboete krijgt, vertel het dan aan de verhuurder. Dat is wel zo eerlijk!
 

Bij eventuele problemen, neem je meteen telefonisch contact op met de verhuurder.

De verhuurder zorgt ervoor dat hij of zij de gehele huurperiode bereikbaar is. Je camper is verzekerd. Bij pech of een aanrijding bel je de pechhulp en eventueel de politie. Het servicenummer heb je tijdens de overdracht van de verhuurder gekregen.
 

Geef een eerlijke beoordeling.

 Laat anderen deelnemen aan je ervaringen, zij doen het immers ook. Een goede verhuurder is blij met je beoordeling, want voor de verhuurder hangt er veel vanaf. En ook jouw positieve reputatie stijgt met elke goede beoordeling die je geeft.
 

Onze spelregels voor verhuurders.

Je camperprofiel is duidelijk, eerlijk en betrouwbaar.

Beschrijf je camper gedetailleerd en wijs op bijzondere kenmerken. Plaats duidelijke foto’s en beschrijvingen die eerlijk en betrouwbaar zijn. Belangrijk: werk je kalender op je camperprofiel regelmatig bij, zodat de beschikbaarheid altijd actueel is en je teleurstellingen bij geïnteresseerden voorkomt.
 

Laat de huurder niet wachten.

Beantwoord elke aanvraag zo snel mogelijk. Daar heb je zelf ook baat bij, want een vriendelijke, betrouwbare communicatie leidt tot een positieve beoordeling en dús meer aanvragen. Je kunt met de huurder een afspraak ter bezichtiging van de camper maken. Het persoonlijke contact tussen verhuurder en huurder is belangrijk en zorgt voor de leukste verhuur.
 

Verhuur je camper zoals je hem zelf gebruikt.

Tot de belofte van Kampeer Keus horen transparante en eerlijke prijzen. Je huurders weten dat ze geen extra kosten voor bijvoorbeeld de overdracht hoeven te betalen. Geef duidelijk aan wat er aan campinguitrusting is inbegrepen, zoals bestek, borden, campingstoelen en een volle tank & gasfles. De huurder heeft recht op duidelijkheid. Dat is een van de redenen voor ons én jouw succes.
 

Wees grondig bij de overdracht. 

Vertel je huurder over alle belangrijke details van je camper en vermeld ook bijzondere kenmerken. Samen met de huurder noteer je de staat en uitrusting van je camper nauwkeurig op het overdrachtsformulier. Ook leg je uit hoe je de camper terug verwacht. Namelijk in dezelfde staat: schoon en volgetankt. 
 

 

 

Voel je verantwoordelijk voor je huurder.

Zorg er bijvoorbeeld voor dat je tijdens de huurperiode altijd bereikbaar bent. Zo kan de huurder problemen direct bij je melden. Je verstrekt natuurlijk je eigen contactgegevens, maar kunt ook die van een vervanger meegeven. De belangrijke documenten en telefoonnummers leg je in de camper.
 

Wees altijd eerlijk, ook bij het terugbrengen.

Brengt de huurder je camper schoon, volgetankt en onbeschadigd terug? Betaal hem dan ook zijn borgsom. Kleine schades kun je het best in overleg oplossen, zonder de situatie te gebruiken om je camper op kosten van de huurder en verzekering op te knappen. Want daardoor stijgt vroeg of laat ook de verzekeringspremie en dús de huurprijs.

 

Geef een eerlijke beoordeling.

Laat anderen deelnemen aan je ervaringen, zij doen het immers ook. Een goede huurder is blij met je beoordeling, want die zorgt ervoor, dat de huurder ook gemakkelijk een camper van anderen kan huren. En met elke goede beoordeling die je geeft, groeit ook jouw positieve reputatie.